czwartek, 28 lutego 2008

Pulpeciki w sosie chrzanowym

(Wyszperane na blogu Cudawianki)

Składniki:
  • 25 dg mięsa mielonego wołowego (ja użyłam metki tatarskiej i było trochę za chude)
  • jajko
  • mąka
  • olej lub oliwa do smażenia
  • kostka rosołowa
  • 1,5 łyżki chrzanu ze słoika
  • 0,5 kubka śmietany
  • posiekany koperek
Sposób produkcji:

Mięso wyrobić z jajkiem i przyprawami (sól, pieprz, słodka papryka). Uformować pulpeciki, obtoczyć w mące i smażyć na oliwie na rumiano. W celu zrobienia sosu zaopatrzyć się w rondelek ze szklanką wrzątku. Rozpuścić w nim około pół kostki bulionu z kurczaka (w oryginale jest cała kostka ale dla mnie za słono). Dodać chrzan i bulgotać na małym ogniu. Połączyć śmietanę z łyżką mąki tak, żeby nie było grudek, dodać trochę wywaru żeby się nie zważyło i wreszcie wlać wszystko do rondelka. Porządnie wymieszać, dorzucić pulpety wraz z całą zawartością patelni, czyli pozostałą oliwą po smażeniu. Gotować na małym ogniu jakoś 5 minut i pod koniec dorzucić koperek. Podawać z ziemniaczkami i surówką! (U mnie surówka z marchewki i jabłka z chrzanem).



1 komentarz:

cudawianki pisze...

wygladaja u Ciebie przepieknie. mam nadzieje,ze smakowaly! :-)